ICDL چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به نظر شما بهترین دبیر کدام است ؟

 

 

گواهي نامه ICDL چيست ؟

گواهينامه كاربردي كامپيوتر International Computer Driving Licence يا به عبارت ديگر مدرك ICDL گواهينامه پايه‌اي كار با كامپيوتر است که توانايي دارندگان اين گواهي نامه را در مهارت‌هاي کامپيوتري ، تاييد مي‌کند . اين گواهينامه هم اينك در جهان بعنوان استاندارد واحد براي سنجش سواد كامپيوتري بشمار مي‌رود. گواهينامهICDL در متشكل از هفت مهارت معرفي گرديده است.

مزاياي دريافت گواهينامه ICDL :

قابل ارائه براي ادارات ، شركتَ‌ها و سازمان‌ها بعنوان يك مدرك معتبر جهت استخدام و ارتقاء درجه شغلي براي كاربري كامپيوتر و افزايش سطح مهارت‌ها در استفاده‌ كارآمد و درست از فنآوري اطلاعات و كامپيوتر ، دروازه‌اي براي ورود به جامعه اطلاعاتي است.

اهداف اين گواهينامه عبارتند از:

  ترويج و پرورش سواد كامپيوتري افزايش فناوري اطلاعات و سطح صلاحيت فني استفاده از كامپيوترهاي شخصي و كاربردهاي عمومي آن تضمين استفاده بهينه از حداکثر مهارت و توانايي کارمندان در محيط کار و اينكه كاربران كامپيوتر در استفاده از كامپيوترهاي شخصي مهارت كافي دارند ايجاد توانايي در کارفرمايان براي سرمايه گذاري موثر در فنآوري اطلاعات و بهبود بازگشت سرمايه‌گذاري از آن افزايش بهره‌‌ وري تمام كاربران كه در كارشان نياز به استفاده از كامپيوتر دارند مهيا كردن شرايط پايه براي اينكه همه مردم بتوانند عضو يك جامعه اطلاعاتي باشند.

کاربرد:

براي کاربران: ICDL براي کمک به کاربران شرکتي و خانگي طراحي شده است و به کارفرمايان اطمينان مي‌دهد که اطلاعات و دانش دارندگان اين گواهينامه در رشته کامپيوتر ، کاملا" به روز است. براي کارفرمايان: ICDL نشانه کفايت در مهارت‌هاي کامپيوتري است . بنابراين شرکتي که در نظر دارد به نيروي انساني يا کارمندان خود آموزش دهد بايد اطمينان حاصل کند هزينه‌اي که به اين برنامه اختصاص داده است، به خوبي صرف مي‌شود. بطور حتم شرکت در دوره‌هاي مختلف ، بدون دريافت گواهينامه موجب دلسردي کارفرمايان و کارمندان خواهد شد.

دانش آموزان : با حضور فناوری های جدید در عرصه آموزش در مدارس از قبیل : لزوم استفاده از رایانه ، تابلوهای هوشمند در کلاس ، دیتا و برگزاری کلاسهای هوشمند با محتوای الکترونیکی وتکالیف الکترونیکی در منزل ، برگزاری آزمونهای آنلاین اینترنتی و غیره ،به طور قطع می توان گفت در صورتی که به سواد رایانه ای دانش آموزان ، به ویژه مهارتهای پایه ای توجه نشود، فناوری اطلاعات ومدارس هوشمند به هیچ وجه محقق و توسعه نخواهد یافت .

 

مهارت‌ها:

  1. اطلاعات پايه دربارة تكنولوژي اطلاعات (مباني كامپيوتر)
  2. استفاده از رايانه و مديريت فايل‌ها ( ويندوز ايكس پي )
  3. واژه پردازي ، مقدمه‌اي بر Word مايکروسافت
  4. صفحات گسترده Excel مايکروسافت
  5. پايگاه‌هاي داده ، مقدمه‌اي بر Access مايکروساقت
  6. طراحي اسلايد PowerPoint مايکروسافت
  7. خدمات اطلاعاتي شبکه ، اينترنت و پست الکترونيک

 آموزشگاه رايانه دبیرستان استعدادهای درخشان شهید هاشمی نژاد 4 مفتخر است در راستاي آموزش IT و بالا بردن سطح دانش كامپيوتر دانش آموزان عزيز با بهره‌گيري از اساتيد مجرب و متخصص، دوره‌هاي استاندارد كامپيوتر و مهارت‌هاي هفتگانه ICDL را برگزار نمايد و در پايان دوره با معرفي به آزمون‌هاي مربوطه آموزش فني و حرفه‌اي زمينه دريافت گواهينامه را فراهم آورد .

 




:: موضوعات مرتبط: آموزش رایانه , ICDL , ,
:: بازدید از این مطلب : 1620
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : طلایی
ت : جمعه 7 تير 1392
مطالب مرتبط با این پست

RSS

Powered By
loxblog.Com